За планирането в писането

Георги Караславов: „Имаше преди време интервю с един член на Писателския съюз. Журналистът пита автора – мисли ли той предварително върху своите произведения, с други думи – прави ли си той план. „Не – отговаря този писател, – когато сядам да пиша, аз не знам върху какво ще пиша.“

Очевидно този писател е искал да се докара и да се поперчи малко. Санким, виждате ли ме какъв съм аз – сядам и пиша направо, без дори да съм помислил върху това, което пиша. Разбира се, такова едно перчене е глупаво перчене и то показва колко несериозно се отнася той и към своята писателска работа, и към художествената литература въобще. Какво е искал да каже този автор? Че е толкова талантлив, че дори не мисли какво ще пише? Но знайно е, че тъкмо върху най-гениалните художествени произведения авторите им са работили най-усърдно и са ги обмисляли и писали не с години, а дори с десетилетия. „Божествената комедия“, „Дон Кихот“, „Фауст“, „Пан Тадуеш“, „Евгений Онегин“, „Война и мир“ – това са класически произведения, за които се знае с положителност, че са обмисляни с години, че са планирани най-грижливо и че са писани с десетилетия. Половин век Гьоте непрекъснато е работил върху „Фауст“.

Реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Нагоре ↑

%d блогъра харесват това: